Hvad koster Google adwords for din virksomhed?

Overvejer du at bruge Google Adwords som markedsføring i din virksomhed? Men er du i tvivl om, hvad det vil koste for din virksomhed at investere i Google Adwords? Det kan umiddelbart være svært at udregne, hvor meget det vil koste at bruge Google Adwords – hvilket du ikke skal lade dig skræmme af. I denne artikel får du nemlig nogle redskaber, hvorigennem du kan udregne, hvor meget din virksomhed cirka skal bruge på Google Adwords.

BUD PÅ PLACERING AF ANNONCERNE

Hvis man ser sig omkring på nettet, er der mange virksomheder, som stiller spørgsmålet: ”hvad koster Google Adwords egentlig?”. Svaret er en smule indviklet, men her kommer den overordnede forklaring. Priserne på Google Adwords bliver udregnet igennem en auktion, som afgør, hvilke annoncer der skal vises, samt hvordan placeringen af annoncerne skal være. Dette betyder, at hver gang der foretages en søgning på Google, afholder Google Adwords en auktion iblandt de annoncører, som ønsker at få deres annoncer vist i denne søgning. Det er herefter auktionen, der afgør, hvilke annoncer der bliver vist, rækkefølgen, samt hvilken pris de enkelte annoncører skal betale. Det hele sker selvfølgelig automatisk, så hverken Google Adwords eller annoncørerne bruger tid på auktionen hver gang, der forekommer en ny søgning.

ANNONCØRERNE STARTER MED AT VÆLGE ET BUD

Når man opretter en Google Adwords konto, bestemmer man selv, hvad man vil byde for sine søgeord. Her bruger Google Adwords en second price auktionsform, som gør, at buddet på annoncerne ikke overskrider den maksimale pris, som annoncørerne er villige til at betale. Second price aktionsformen betyder ligeledes, at vinderen af en auktion kun kommer til at betale det, som vedkommende med det næsthøjeste bud har betalt. Dette betyder ligeledes, at omkostningerne holdes nede, så vinderen af auktionen ikke skal betale overpris for de først placerede annoncer.

Når du skal beslutte dig for buddet, er det ofte vigtigt at tænke på produkternes pris. Hvis du er bilsælger, vil konkurrence være stor og produkterne dyre, og du er måske mere villig til at byde højt, sammenlignet med hvis du solgte billige T-shirts. Husk her, at det altid er en god idé at se på konkurrenterne bud, da det jo er disse, som din virksomhed netop skal konkurrere med i en auktion. Der findes ligeledes mange andre beregningsformer, som kan hjælpe dig med at beregne, hvilken pris du skal bruge på annoncerne, så de giver det bedst mulige afkast.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *